Snow

Thursday 20 November 2014

SUKA MAIN GABUS YER....

Salam semua blogger dan pembaca

Pada jam 3 petang , Masa tu hari minggu . Sedang sibuk mengemas bilik tidur dan ruang tengah , saya memang cepat-cepat kemas , Tapi beranikan diri ajer. Maklum suami ada dirumah . Hari siang lagi.

Jangan hujan sudah !
sambung tadi . Saya mengemas dan vasum lantai dengan cepat. Tiba-tiba mata saya terkejut dengan laluan satu kelibat yang putih melintasi dari bilik 3 k bilik 2 .

Saya teruskan vacum dan buat-buat tak nampak aje.
saya vacum semua kawasan termasuk bilik 2 dan 3 tadi. Banyak gabus yang anak-anak main di ruang hall tengah ni. saya vacum bebetul cermat , nak pastikkan tiada satu pun gabus yang tertinggal .
Almaklum benda ini mudah berterbangan . Leceh nanti.

Selesai sudah saya pun pastik semua tempat sudah saya bersihkan  dan lap. Saya bergegas masuk ke bilik 2 untuk matikan suis vacum tadi. Lepas tu apa lagi kemas-kemas vacum untuk terus simpan dalam box.

Masa tu suami minta kebenaran nk keluar dengan anak dara. untuk beli kuih petang katanya dan ke kedai DOBI sekaligus.

ok! saya jerit perlahan dari atas , memandangkan anak saya no 2 dan 3 sedang lena tidur di hall bawah .

Sesuadah tu saya masukkan vacum dalam box seperti biasa kerja selesai. saya terus ke hall tengah , kerana hall tengah memang laluan untuk turun ketangga.

Lalu jer hall tengah saya memang terkejut sesangat....
GABUS!!!!! banyaknya , terrrruusss hati tak sedap. dan jantung saya berdengup kencang,.
Allah ....Apa lagi dia nak ni . Dalam hati aku .

Nak kemas atau nak biarkan ajer...
oooooo...ko suka main gabus yer...
suka yer main benda-benda ini. Aku syak ini mesti anak dia yang kecik dan hitam legam tu .


Ini lah rupa gabus tu ....gabus tu dari kotak shaklee aku 

aku pernah nampak anak dia turun tangga sewaktu aku sedang minum di dapur.
angaran besar dan tinggi sama seperti anak bujang ku Putra Dani lingkungan 3 tahun lebih.

Mengigil2 aku kemas sikit2 dan ambil vacum balik dan vacum semula.
Aku rasakan dia sedang gelakkan aku dan tertawa kan aku kerana dapat mempermainkan aku .

oooooo...tak per . selesai vacum aku terus pasang surah Rukyah dan ayat suci Al-quran .
ambik kau ( dalam hati aku )

Setelah itu Dani yang sedang tidur di bawah terus menangis teresak-esak dan memangil nama ku ..
aku cepat-cepat kemaskan sikit-sikit dan bergegas turun ke bawah  .

Ok . cukup untuk kisah ini hari ini.

No comments: