Snow

Tuesday 25 November 2014

SUBSIDI GULA DI MANSUHKAN

Salam semua,

Hari ini saya baru tahu yang mana saya telah tertinggal keretaapi dunia....

Rupanya Sudsidi gula telah di mansuhkan click here
saya copy sikit apa yang ada di link tu , mana tau akan datan glink tu di delete ker

TERKINI

Bajet 2014: Subsidi gula dimansuhkan berkuatkuasa esok

25/10/2013 5:54pm



KUALA LUMPUR - Subsidi gula sebanyak 34 sen akan dimansuhkan berkuatkuasa esok, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan hari ini.
Najib yang juga Menteri Kewangan ketika membentangkan Bajet 2014 di Dewan Rakyat berkata, langkah itu bertujuan mengurangkan jumlah pesakit diabetes di negara ini yang agak membimbangkan.
"Berdasarkan statistik, terdapat 2.6 juta rakyat Malaysia yang berumur 30
tahun ke atas menghidap penyakit diabetes," katanya.
Beliau berkata, keadaan itu jika tidak dikawal akan mengakibatkan pelbagai
komplikasi seperti penyakit jantung, kerosakan buah pinggang, mata buta dan kaki terpaksa dipotong.
"Saya menyeru agar kita bersama-sama jaga kesihatan, kurangkan manis dalam makanan dan minuman. Tambahkan manis dalam senyuman," katanya. - Bernama


Yang ini pula dari kereta akhbar online Sinar Harian:  click here

KUALA LUMPUR - Subsidi gula sebanyak 34 sen akan dimansuhkan berkuatkuasa esok, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan hari ini.

Najib yang juga Menteri Kewangan ketika membentangkan Bajet 2014 di Dewan Rakyat berkata, langkah itu bertujuan mengurangkan jumlah pesakit diabetes di negara ini yang agak membimbangkan.

"Berdasarkan statistik, terdapat 2.6 juta rakyat Malaysia yang berumur 30 tahun ke atas menghidap penyakit diabetes," katanya.

Beliau berkata, keadaan itu jika tidak dikawal akan mengakibatkan pelbagai komplikasi seperti penyakit jantung, kerosakan buah pinggang, mata buta dan kaki terpaksa dipotong.

"Saya menyeru agar kita bersama-sama jaga kesihatan, kurangkan manis dalam makanan dan minuman. Tambahkan manis dalam senyuman," katanya. - Bernama



Walaupun sedikit sudsidi yang diberikan , pasti ada kesan nya pada kita . 
betul tak . 

Malangnya kepada kerajaan saya tak minum gula di dalam minumana saya. 

Untungnya kerajaan pulak ,  saya gunakan gula dalam masakan saya. Jadi gula dalam masakan lagi banyak dari dalam minuman. 

Redha sahaja. sebab saya bukan pak menteri . 

Malas nak bising kerana suara tidak di dengari ...
Tunggu PRU akan datang. 


Oklah tujuan entri hari ini nak bagi tau Sudsidi gula tak ada. 
Walaupun dunia dah tahu . Tapi saya yang tak tahu ...



No comments: