Snow

Thursday 16 October 2014

BONUS SHAKLEE

Salam semua blogger dan pembaca

Hari ini saya nak share sikit apa yang saya buat dengan bonus shaklee saya,
Memandangkan 2 hari lepas iaitu 14 October 2014 dan ( 14hb setiap bulan ) adalah hari yang paling di nantikan oleh semua Shaklee Independent Distributor tak kira mana rank sekali pun .
Tapi yang bergiat aktif sahajalah yang merasa.

Hari tu adalah hari bonus untuk saya . Biasalah setiap bulan , Hari itu saya akan jelaskan Yuran Bulanana sekolah Anak Dara saya Putri Dania Hazwani. Saya bayar lewat seminggu kerana memang duit bonus itu lah saya mampu untuk membayai yuran persekolahan Putri saya.

RM500.00 sebulan itu memang sukar jika kita hanya mampu bergantung dengan gaji dan duit gaji suami.
Harga sebulan pergorbanan yang perlu saya bayar untuk harga sebuah atau sesuatu ilmu yang berharga untuk anak saya.

Pembelajaran yang baik dan berkualiti saya harapkan . Saya tidak pernah kirakan berapa yang perlu saya bayar untuk kos belajarnya yang penting berkualiti dan berpatutan .

Kebiasaannya duit bonus shaklee memang saya peruntukkan untuk yuran anak saya, Jadi saya tak perlu kerja lebih masa mahupun kerja extra bagi lain kerja yang mana saya perlu tinggalkan anak dan keuarga saya.

Saya buat shaklee, Saya masih boleh bersama keluarga dan bersama suami di sepanjang waktu . Tidak perlu keluar rumah untuk menguruskan kerja di luar. SEgala kerja COD barang shaklee suami saya akan uruskan atau kami sama-sama pergi COD barang .

KAMI SENTIASA BERSAMA DENGAN SHAKLEE

Setiap bulan PAF group akan mengadakan Kelas #SBS yang patut saya ikut untuk mendapat lebih ilmu yang saya perlukan . Saya bawa sekali anak-anak dan suami saya. Ini tidak langsung menghalang kami bersama.
Apa sahaja program yang shaklee anjurkan kami tetap bersama.

Anak -anak akan mendapat lebih kawan dan mengeratkan hubungan kami bersama.
Suami saya dapat berjumpa dengan pelbagai jenis orang dan dari situ suami dapat bertukar-tukar fikiran.
Suami saya mengalakkan saya berbisnes dengan shaklee memandangkan ssaya tetap bersama mereka dan saya sentiasa mendapat cas-cas positif dari mereka yang positif


CAS-CAS POSITIF

Sebelum saya bersama shaklee......
Dalam fikiran saya hanya perkara negatif , perkara buruk, perkara busuk
Busuk hati , iri hati, sakit hati , benci , marah dan banyak cas negatif dari cas positif.
Setiap hari saya harus makan 1 tablets BComplex pada awal pagi bagi memberikan saya berpikiran lebih teratur , positif dan mudah meyelesaikan masalah.

Segala group Leader dan Distributor shaklee mempunyai cas positif yang sangat membantu diri saya untuk lebih positif.
Kesan dari orang positif membawa kepada kehidupan yang positif,
Contohnya saya lebih bersopan dan menghargai suami .
Saya dapat memadamkan kenangan silam yang buruk
Saya boleh berfikiran terbuka dan menerima segala dugaan dan ujian yang datang.
Saya tidak lagi menulis perkara buruk dan melayan mereka yang mempunyai status yang buruk .
Saya tidak lagi melayan segala umpatan dan join sekali untuk umpatan ..mengumpat lah tu . Gosip sana sini
Saya mampu mengubah 80% kehidupan saya kini bersama shaklee .

Saya bahagia dengan cara hidup baru dan pemikiran yang baru . Memilih untuk terus bersama Shaklee kerana saya suka dengan pimikiran orang-orang shaklee disekeliling saya yang banyak membantu dan memberikan hidup saya lebih positif.

Saya melahirkan anak-anak bisnes yang turut serta melahirkan memikiran orang-orang positif.
Saya akan pastikan 95% kehidupan saya akan lebih positif .

Saya Independent Distributor
SId 959658
0193514461
Hasnurul Huda Bon  - GLs


Saya didalam Group mereka yang positif
PM Shareza -Jutawan
Master Azlin Atan  - Suppermommies
MAster Puteri Rohayu  - PAF
Master Aishah Amin  - LiSA
Master TO Be Jamie Jamaluddin  - PAF

Sekian coretan saya hari ini.......................
Semoga hidup anda semua dikelilingi cas yang positif seperti kami ...




No comments: