Snow

Thursday 26 December 2013

Bibik Mencuri Dan Lari

Assalamualikum semua blogger dan pembaca setia

Hari ini gatal tangan ni taip somethng. Cerita ni jugak dah lama nak cerita. Tapi bertangguh-tangguh kerna mcm2 hal yang nk settle dengan banyak orang kawen lagi ...Semua orang kawen aku dok p..kena.
Tak pe lh sambil tengok pengantin leh makan angin .

Ops...Dalam bulan ni bibik aku lari lagi. Bibik yang baru kerja seminggu dah lari. Aku dah agak memang dia nak lari pun . Al maklum dari cerita aku dulu di sini ,
Bibik aku ambil malam tu , Esoknya macam biasa aku pergi office . nak jadi cerita sampai office
kakak ipar aku kol bagitau , bibik aku buat perangai tak mahu keluar bilik. Duk nangis mcm orang mati laki pulak.

Ermmmm, stres jugak lah . Aku balik dia cakap tak ada handphone sebab tu tak nak buat kerja . Nak kol husband dia tak dapat. Geram je aku  dah tahu tak boleh berpisah ngan laki buat apa datang Malaysia .

Makin hari , macam2 hal dia buat. 1 hari sebelum dia larikan diri, kakak ipar aku kol lagi bagitahu anak dara aku Putri Dania minum susu basi . si bibik pulak dok dalam bilik macam bosss..........

Stress nya kau ngan bibik nya . Terus terang Pembantu Rumah dari sana memang tak ada kualiti langsung.
Tak lama tu kakak ipar aku cakap gate tak berkuknci tadi sebab rumah tengah renovate , So kontraktor tu keluar masuk . Susah jugak

Tepat jam 3.30 petang, Kakak ipar kol lagi bagi tahu Bibik dah pun lari . Aku balik macam biasa. Dah malas nk balik awal kerna anak2 pun ok . Masa tu anak2 semua kat rumah kakak ipar main dengan anak dia .

Aku check semua barang. Barang2 kemas aku dia dah pun angkut , Baju anak2 akk ...nak try jugak .
Beg isi barang kt dapur semua hilang. maybe dia bawak.
Baju , tudung, underwater pun nak try jugak . Baju , seluar, Ya Allah  dah miskin dan mencuri pulak .....sangat memalukan .

Aku masih sabar dan bertaqwa je lah , berserah pada Allah. Jiran a.k.a kontractor bagi tahu dia nampak ada orang yang datang ambik bibik dengan kereta di depan rumah jiran sebelah...Dia pun kerjar pakai moto, Tapi tak sempat kereta tu hilang dalam selok belok rumah orang.

Patut aku tengok lain macam je minah ni , Bila aku masuk bilik dia , dia pun ikut masuk dan tak bagi aku buat apa-apa. Tapi akku majikan suke aku lh  kan .nak sport check ker

Kerja sure ke laut , LAngsung tak boleh pakai. Menipu no -1 makanan dia. Complain lagi lah .
Mertua aku beli Bera siam . Boleh dia kata beras tak sedap. Pagi-pagi bangun siap masak ikan stail dia kat kampung sampai 5 ekor, Giler sapa nak makan. minum nak sedap jer....

Yana ni memang berlagak dan terasa macam irang kaya sikit. Siap cerita dengan kakak ipar aku dia di Indon , Hidup mewah, makan pun beli jer tak pernah masak. Pulak lagi duduk di rumah pun ada duit dapat suami bagi ....ceh menipu hram gadah betul minah ni .

Tak pe lah malas pulak nk cerita buruk ini bebyk ...tak elok

cau luu....

No comments: