Snow

Wednesday 25 June 2014

Episode Rumah Baru

Selamat pagi dan Salam sayang blogger dan pembaca setia ku .

Dua hari agak penat memasak order yang banyak setiapa hari  . Terkejar-kejar untuk hantar anak dan pergi kerja. Tapi teruskan jua sebab memasak ini adalah kerja yang meyeronokkan .
Mana nak update dan iklan Bisnes lah , Iron baju tapi itu semua adalah cerita cinta untuk anak cucu nanti .

Bermulanya rutin harian di rumah baru , Banyak sungguh dugaan rupanya bila bertukar rumah ini .
Fuuhhhh nasib baik daku dikurniakan suami yang tersangat memahami dan bertimbang rasa serta bertolak ansur.

Rutin Baru masuk rumah baru memang best, Seronok sangat ....but, Ada cerita misteri
" Episode Rumah Baru  "

Oklah cerita sikit mula-mula masuk rumah dulu . 
Cerita pertama datang dari anak buah yang tolong wiring rumah , Dia di ganggu namun dia tak mahu mengceritakan yang benar-benar pada aku . Tutup kes. 

Cerita Kedua Kami tidur di bilik depan yang ada balcony sikit tu . anak dara dan anak bujang tidur bersama memandangkan kakak ini nak berteman . So mereka tidur di bilik KE-2 bi belakang.  Bilik Ke-3 penuh dengan mainan dan toys. Kira bilik nak mainaan diaorang lah ni . 
Bilik mandi yang ke 2 di tingkat atas tersangat bersih dan kering . Walau pun daku tak bersihkan bilik ini memang sentiasa bersih , Jadi anak-anak suka mandi dekat situ . (Permulaannya ) 

Cerita Ketiga Setiap pagi suami keluar rumah selepas suara Azan Subuh berkumandang, Selesai solat dia akan keluar, angaran jam 5.30 , Kadang-kadang paling lewat jam 6am. tinggallah kami yang sedang enak di buai mimpi . 

Cerita Keempat Jika Hari minggu Suami juga akan pergi Opis dia...Ermmmmm makin dekat rumah dengan opis mudah pulak dia nak pergi opis walau pun hari minggu . Redha ....
Urusan Bisnes ku sedikit terganggu memandang kan dia tiada . 

Cerita Kelima anak-anak daku hantar ke Nursery yang selang 3 buah rumah jer ..Senang sikit tak payah nak angkut semua masuk kereta. Kakak seperti biasa masih bersekolah di " Abqary Kids Cyberjaya" 


Cukuplah Ceria Kelima kang ada yang jemu nak baca, Tapi tak pe Tujuan penulisan untuk memuaskan hati sendiri jugak .

Rumah baru yang seronok, Happening dengan anak-anak depan mata. Tiada Gangguan sekarang, tiada masalah kami berdua pun .

Masuklah bulan baru Bulan May 2014..Jeng..........jeng...........jeng..............jeng
Bersambung....





No comments: